Breng de Bibliotheek naar de Voedselbank

12 juni 2023
Bibliotheken gaan samenwerken met de Voedselbank. Zo krijgen bezoekers van de Voedselbank een mooie kans om op een laagdrempelige manier kennis te maken met het veelzijdige aanbod van de bibliotheek. Door hen een gratis jaarabonnement te geven kunnen zij gebruikmaken van de dienstverlening. En het zorgt voor een groter aantal gebruikers van de bibliotheek! Om bibliotheken te ondersteunen bij deze samenwerking biedt Probiblio een handige toolkit aan. In deze toolkit staan 12 handige tips voor samenwerking en promotie, een voucher en een persbericht.

Mooie voorbeelden

Succesvolle samenwerkingen tussen bibliotheken en voedselbanken zijn er gelukkig al te vinden. Zo gaf Bibliotheek Almelo in 2022 ruim 200 tegoedbonnen voor een gratis bibliotheekabonnement aan de lokale Voedselbank mogelijk gemaakt door donaties vanuit hun leden. Een ander mooi voorbeeld zijn de ruim honderd BoekStartkoffertjes met leesmateriaal en een tegoedbon voor ouders, die werden uitgegeven door Bibliotheek IJmond Noord in samenwerking met Voedselbank Beverwijk.

Toolkit ontvangen?

Ga na de website van Probiblio en laat daar je gegevens achter. Je kunt daarna direct de materialen downloaden en je ontvangt ze ook via e-mail.

Neem voor meer informatie contact op met Karlijn van Oirschot.