Breng kinderboeken tot leven met Het Mooie Kinderboekenfeestje

21 juni 2023
De bedenkers van Het Mooie Kinderboekenfestival hebben pakketten ontwikkeld waarmee bibliotheken zelf makkelijk een programma rondom een kinderboek kunnen organiseren. Er zijn pakketten bij drie verschillende boeken: 'Bob Popcorn', 'Prinses Arabella' en 'De man met de zeegroene ogen'.

Tijdens Mooie Kinderboekenfeestjes worden de kinderen meegenomen in de wereld van het boek: je kleedt de ruimte gezellig aan en leest interactief voor. Daarna maken de kinderen onder jouw begeleiding iets moois, zoals een zeegeluidenmaker of een soepketting.

Een feestje duurt ongeveer een uur. In een pakket zitten naast het boek, aankleding en een draaiboek allerlei originele verwerkingsmaterialen. Ook de voorbereiding is overzichtelijk: na het lezen van de handleiding en het bekijken van de instructievideo kun je zo aan de slag.

Uit recent onderzoek van Stichting Lezen blijkt dat kinderboekenfeestjes laagdrempelig zijn en heel geschikt om kinderen op een vrolijke manier met boeken in aanraking te brengen. De feestjes bieden volop kansen om ook kinderen uit laagtaalvaardige gezinnen te bereiken, bijvoorbeeld in samenwerking met de Voorleesexpress of het lokale buurtwerk.

Hoe kun je een pakket aanvragen?

Dankzij steun van het Tante Anne Fonds kosten de pakketten tijdelijk slechts €95,- in plaats van €190,-. Neem voor meer informatie contact op via info@kleinelettertjes.com. In het najaar van 2023 worden nieuwe pakketten ontwikkeld bij vijf andere mooie kinderboeken.

Kinderen zitten verkleed rond een tafel. Een volwassene praat mee.