Kennismaken met Georges Elissen

18 januari 2024
Per 1 december 2023 is Georges Elissen gestart als algemeen programmamanager bij SPN. Hij is de opvolger van Agmar van Rijn. Hieronder stelt hij zich kort voor.
George Elissen, portretfoto

Per 1 december ben ik begonnen als algemeen programmanager bij SPN; mijn naaste collega is Gerard Meijer. Ik heb voor SPN als portefeuilles alle 3 de maatschappelijke opgaven uit onze netwerkagenda: Leven Lang Ontwikkelen, Participeren in de Informatiesamenleving en Geletterde Samenleving. Een mooie kans om ook de overlap tussen de drie te bewaken en te benutten.

De afgelopen 20 jaren heb ik in allerlei rollen gewerkt binnen de bibliotheek-, erfgoed- en cultuursector waarvan de laatste 5 bij Rijnbrink als strategisch adviseur en relatiemanager.

De bibliotheeksector heeft op dit moment enorm de wind in de zeilen, maar er liggen ook veel uitdagingen. Vanuit mijn rol bij SPN draag ik daar graag aan bij samen met KB, VOB, de POI`s en bibliotheken en netwerkpartners.

Tot ziens!