Lesmateriaal voor Safer Internet Day 2024 beschikbaar

27 juni 2023
Op 15 juni jl. organiseerde Veiliginternetten.nl in samenwerking met de KB het inspiratiewebinar Safer Internet Day. Dit webinar is bedoeld voor lees/mediaconsulenten, mediacoaches en/of bibliotheekmedewerkers die werken met kinderen die in groep 7 en 8 zitten van de basisschool. Tijdens dit webinar werd lesmateriaal aangeboden dat op of rondom Safer Internet Day 2024 door bibliotheken gegeven kan worden. Het lesmateriaal en de terugkijklink van het webinar zijn nu beschikbaar.
Webinar Safer Internet Day

Op Safer Internet Day (6 februari 2024) vragen we met Safer Internet Centre Nederland (SIC-NL) en het hele netwerk aandacht voor een veilig internet voor kinderen en jongeren. Met de slogan Together for a Better Internet organiseren alle Safer Internet Centres in Europa op 6 februari 2024 verschillende activiteiten voor kinderen en jongeren maar ook voor hun opvoeders en onderwijzers.

Lesmateriaal Safer Internet Day

Om de campagne te versterken biedt Veiliginternetten.nl in 2024 lesmateriaal aan, dat gegeven kan worden door niet-onderwijzers. Tijdens een inspiratiewebinar op 15 juni jl. werd dit lesmateriaal aangeboden aan bibliotheken met de bedoeling dat zij deze les op of rond 6 februari 2024 zoveel mogelijk kunnen geven.

Hier vind je meer informatie over Safer Internet Day en kun je ook de les inzien. Hieronder kijk je het inspiratiewebinar terug. Heb je vragen over het lesmateriaal, neem dan contact op met Sophieke.Thurmer@ECP.nl

In de week van 6 februari kunnen bibliotheken aangesloten op de WaaS (website as a service) gebruiken maken van de blueprint Safer Internet Day.