WvdM 2023: landelijk webinar #hierniet!

20 oktober 2023
Van 10 t/m 17 november 2023 vindt de Week van de Mediawijsheid (WvdM23) plaats. Voor het derde jaar op rij staat ons gedrag online centraal. Dit jaar is het thema #hierniet. Speciaal voor deze WvdM23 wordt een landelijk webinar georganiseerd, die bibliotheken kunnen aanbieden aan ouders.
WvdM webinar marcom

Kwetsend gedrag zoals online ruzies, haatreacties, pesten en kleineren, ongepaste opmerkingen lijkt er misschien bij te horen, maar dat is natuurlijk niet zo. We zeggen nee tegen dit gedrag. Vandaar de stelling dit jaar tijdens de Week van de Mediawijsheid: #hierniet.

Om bibliotheken te helpen op een gemakkelijke manier een online activiteit aan ouders aan te kunnen bieden tijdens de Week van de Mediawijsheid organiseren Netwerk Mediawijsheid, Mediasmarties en de KB een landelijk webinar op maandagavond 13 november 2023 van 20 uur tot 21 uur. Dit webinar is bedoeld voor (groot)ouders van kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar en wordt gegeven door Denise Bontje van Mediasmarties.

In de toolkit landelijke webinar op de website van de bibliotheek op school vind je alle informatie hoe je als bibliotheek dit landelijk webinar kunt inzetten tijdens de Week van de Mediawijsheid, zoals de link naar het webinar, standaardteksten voor promotie, tips hoe je kunt samenwerken met scholen en buitenschoolse opvang in je werkgebied, voorbeelden van social mediaberichten en quotes/stellingen/dilemma's om ouders, grootouders en verzorgers te prikkelen, nieuwsgierig te maken en aan het denken te zetten.

Promotiefilmpje landelijk webinar #hierniet!