Online vragenuurtje pilot 2.0 Bankinformatiepunten

Datum: 22 januari 2024
Tijd: 10:45 tot 11:15
Locatie : Online via Teams
In deze sessie kun je je vragen stellen over de pilot 2.0 Bankinformatiepunten. Aanmelden is niet nodig. Half februari start deze pilot die loopt tot eind 2024. Hiervoor zoeken we 12 bibliotheken. Overweeg je mee te doen, maar heb je nog vragen? Volg dan deze sessie.
Inhoudsblok

Je kunt aan de sessie meedoen via de deelname-link

Pilot 2.0 Bankinformatiepunten

De pilot Bankinformatiepunten krijgt dit jaar een vervolg (pilot 2.0). Er wordt verder onderzocht:

• op welke wijze niet en minder digitaal vaardige burgers persoonlijke hulp op een fysieke locatie (buiten bankfilialen) kunnen krijgen met als doel dat ze zelf dagelijkse bank- en betaalzaken kunnen blijven regelen;
  • wat het verschil in impact is tussen hulp door een informatiemedewerker van een bibliotheek versus hulp door een interbancaire bankmedewerker.

Net als in pilot 1.0 gaat het om algemene hulp én om doorverwijzing bij de behoefte aan persoonlijke hulp. Bezoekers van het Bankinformatiepunt worden geholpen met alle bankgerelateerde vragen die ze hebben, waarvoor geen werkzaamheden in de banksystemen nodig zijn of meekijken ‘achter de inlog’. Financieel advies is ten alle tijden uitgesloten.

Bibliotheken die willen meedoen aan pilot 2.0 kunnen tot uiterlijk 31 januari 2024 hun voorstel indienen.

Lees het volledige bericht over de pilot 2.0 Bankinformatiepunten.

In je agenda zetten

Je kunt deze sessie in je Outlook-agenda zetten: klik op het ICS-icoontje in de grijze balk hierboven. Download het ICS-bestandje en sla het op. De sessie staat in je agenda.