IDO-campagne april-mei 2023

12 april 2023
De tweede periode van de landelijke IDO-campagne loopt van 17 april tot 7 mei. Voor jongeren zijn er inmiddels speciale uitingen gemaakt die in deze campagne worden ingezet. De uitingen zijn gericht op jongeren van 16 jaar en 18 jaar die op of vanaf die leeftijd van alles met de overheid moeten regelen. De genoemde thema’s zijn ook te vinden op DigiDingen-desk, die in de uitingen ook expliciet wordt vermeld.
Jongen in bibliotheek

Alle uitingen vind je in de IDO-marketingtoolkit op de portal Landelijke huisstijl, zowel voor ouderen, laaggeletterden als nieuwe Nederlanders.

De nieuwe uitingen voor jongeren staan in een apart mapje in de IDO-toolkit. Ook zijn er losse beelden beschikbaar.  Kanalen waarop de campagne voor jongeren loopt, zijn onder meer Instagram, YouTube, Snapchat, Xite en Buitenradar, en apps van tv-programma’s.

De social en online campagne verwijzen naar de landingspagina www.informatiepuntdigitaleoverheid.nl voor een IDO in de buurt. Deze pagina verwijst vervolgens naar www.hetinformatiepunt.nl. Naast de IDO-dienstverlening vinden mensen hier het brede aanbod rond basisvaardigheden voor volwassenen zoals spreekuren, trainingen, workshops enzovoort, op alle participatiethema’s.

Bekijk het tv-uitzendschema van de campagne

Gebruik de Handreiking lokale mediastrategie en campagne IDO om jullie eigen aanbod (en van partners) nog beter zichtbaar te maken.

Bekijk ook: