Aan de slag met de Media Ukkie Dagen 2024

13 februari 2024
'Ontspannen met media'. Dat is dit jaar het thema van de Media Ukkie Dagen (5 april t/m 12 april 2024). Wil je als bibliotheek aan de slag? Netwerk Mediawijsheid, Cubiss en de KB hebben weer een aantal materialen samengesteld, waarmee bibliotheken tijdens deze week mediawijsheid bij de opvoeding van jonge kinderen onder de aandacht kunnen brengen.
Media Ukkie Dagen 2024

Op de pagina Media Ukkie Dagen op BNetwerk staat een opsomming van de diverse materialen die ter voorbereiding op de Media Ukkie Dagen 2024 ontwikkeld zijn. Houdt voor updates deze pagina goed in de gaten!

Je vindt daar meer informatie over:

• het verslag van de kick-off van Netwerk Mediawijsheid
  • de nieuwe MUD-actiegids samengesteld door Cubiss
  • de Mediatips en Wegwijzers van Mediasmarties
  • diverse aanbod voor anderstalige opvoeders
  • de blueprint Media Ukkie Dagen

Aanmelden activiteiten in de bibliotheek rondom #MUD24

Organiseer je als bibliotheek zelf ook activiteiten tijdens de Media Ukkie Dagen meld deze dan aan bij Netwerk Mediawijsheid. Dat kan via deze link. Naast bovenstaande materialen kun je ook gebruik maken van de activiteiten toolkit van Netwerk Mediawijsheid. In deze toolkit vind je posters, beeld voor sociale media, teksten en inspiratie. In aanloop naar de campagne wordt de toolkit steeds meer gevuld.