Aan de slag met AI: de Bibliotheek Midden-Brabant doet het

6 februari 2024
Kunstmatige intelligentie, je kunt er niet meer omheen. De Bibliotheek Midden-Brabant beseft dat heel goed. Zij doet mee aan de programmeringsregeling digitaal burgerschap en richt zich daarbij volledig op AI. Collega Joep van der Weide legt uit waarom. En vooral: hoe...

"Het is een van de belangrijkste thema’s van deze tijd. De ontwikkelingen gaan zo snel nu. Je moet je als burger kunnen verhouden tot deze technologie. Er veilig mee kunnen omgaan en kunnen profiteren van de voordelen," aldus Van der Weide in een interview met deze site.

Hij vertelt ook over de activiteiten die de Bibliotheek Midden-Brabant wil organiseren: “De familie Chabot schrijft dit jaar samen het boekenweekgeschenk. Dus het leek ons leuk om onze bezoekers tijdens de Boekenweek kennis te laten maken met de familie Chatbot. In een aantal vestigingen gaan we met bezoekers en AI samen een nieuw boekenweekgeschenk schrijven.”

Nieuwsgierig hoe? Lees het volledige interview