Mooi aanbod cursussen SeniorWeb

13 maart 2024
SeniorWeb biedt online cursussen digitale vaardigheden voor mensen die al enigszins zelfstandig met de computer overweg kunnen. Leden en niet-leden van de bibliotheek kunnen na registratie alle ruim 30 cursussen gratis volgen. De cursussen zijn onderdeel van de landelijk ingekochte educatieve content. Ook jouw bibliotheek kan ze zonder licentiekosten inzetten.
Vrouw met laptop voor een boekenkast

Al meer dan 2.250 cursisten hebben zich via de bibliotheek ingeschreven. Zij volgden samen maar liefst 3.770 cursussen. We zijn blij dat we op deze manier al veel mensen geholpen hebben om digitaal vaardiger te worden. Natuurlijk hopen we nog meer nieuwe cursisten te verwelkomen. Help je mee om het aanbod onder de aandacht te brengen?

Uitgebreid pakket

Cursisten kunnen leren in hun eigen tempo, wanneer het hen uitkomt en bepalen zelf welke onderdelen ze doornemen. Welke cursussen zijn van alle online cursussen het populairst? Dit is de top 5:

1. Starten met Word
2. Starten met Excel
3. Android-telefoon bedienen
4. E-mailen met Gmail
5. Veilig en bewust online

In het aanbod zitten uiteraard veel meer cursussen, zowel voor Windows als voor Mac. En zowel voor Android als voor iOS. Al met al zijn er 36 cursussen die cursisten individueel thuis kunnen doen, in de bibliotheek of met anderen samen in de bibliotheek.
Is er een leslocatie van SeniorWeb in de bibliotheek gevestigd, dan kunnen vrijwilligers van SeniorWeb de cursussen geven. Zo kun je een hybride mix aanbieden van oefenen en hulp in de bibliotheek, én online thuis oefenen.

Attendeer je leden en andere bezoekers van je website op de mogelijkheden!

Kijk hoe jij het SeniorWeb-aanbod kunt inzetten