Oefenen.nl: deelnemers koppelen voor monitoring

10 januari 2024
Krijg je contact met gebruikers van Oefenen.nl in jouw bibliotheek die al een eigen account hebben, overweeg dan om ze te koppelen aan het Volgsysteem. Ook deelnemers die zelfstandig thuis of in de bibliotheek oefenen, dus buiten de groepslessen. Hoe meer inzicht je hebt in wat en hoe mensen oefenen, des te beter je hen kunt begeleiden. Het aantal accounts Oefenen.nl is onbeperkt.

Ook op landelijk niveau helpt het inzicht om het aanbod te verbeteren. En te zien wat de effecten zijn van campagnes, bijvoorbeeld die van Tel mee met Taal.

Instructie

Bekijk de uitlegvideo Deelnemer koppelen

Of volg de handleiding in het Volgsysteem:

4         Een deelnemer koppelen met zijn eigen account

Sommige deelnemers hebben al een gebruikersnaam en wachtwoord op Oefenen.nl. Je kunt die deelnemers en hun resultaten aan je groep toevoegen, ofwel koppelen.

Deelnemer koppelen

• Ga naar de pagina Deelnemers.
  • Klik op de knop Deelnemers koppelen.
  • Klik op de knop Koppelen.
  • Er opent een nieuw venster op Oefenen.nl.
    • De deelnemer vult de velden Gebruikersnaam en Wachtwoord in.
    • De deelnemer kiest een Groep.
    • De deelnemer klikt op de knop Versturen.
  • Ga weer naar de pagina Koppelen. Ververs de pagina.
  • De deelnemer staat nu in de lijst.
  • Klik op Toezeggen om de deelnemer aan je groep toe te voegen.

Onbeperkt aantal accounts

Er zit geen restrictie aan het aantal accounts en ze zijn ingekocht voor alle bibliotheken. Maak er gebruik van!

Maak daarom voor iedereen die aan de slag gaat met Oefenen.nl, een account aan via de bibliotheeklicentie. Stimuleer ook bij het IDO en het  inloopspreekuur om te werken met een account van de bibliotheeklicentie, in plaats van een privĂ©-account. Leg vast een lijst met accounts klaar.