Podcast ‘De bieb is meer’ over de opleiding Community Librarian

15 november 2023
Heb je de podcast ‘De bieb is meer’ al ontdekt? In deze podcast gaat onderzoeker en adviseur Math Göbbels met gasten in gesprek over de bibliotheeksector. Op 15 november is er een nieuwe aflevering online gekomen. Deze gaat over de opleiding Community Librarian. Hier leer je hoe je een echte community opbouwt voor jouw bibliotheek.

Community Librarians

In de nieuwe aflevering spreekt Göbbels met docent Irene Harmsen (Onderwijsnext) en Jannie van Vugt, projectleider Brancheopleiding (VOB). Zij vertellen over de post-hbo-opleiding Community Librarian. Deze opleiding is gebaseerd op het gedachtegoed van ‘bibliotheekvernieuwer’ David Lankes.  Wat is het nut van deze opleiding? Wat leer je er? Maar ook: wat zijn de voorwaarden om te komen tot een echte Community Library? Je hoort het in de nieuwe aflevering.

Over de podcast

De bieb is meer is een initiatief van Math Göbbels. Hij werkt al jaren in de bibliotheeksector en wil zijn publiek informeren en inspireren. In zijn podcast neemt hij je mee in de manier waarop bibliotheken inspelen op de maatschappelijke vraagstukken van deze tijd. Eerdere afleveringen gingen over artificial intellingence in de bibliotheek, diversiteit en inclusie tijdens IFLA  en certificering voor kleine(re) organisaties. Je luistert zijn podcast via springcast.fm.

Persoon zit op de bank en luistert een audioboek.