Bestel de IDO-informatiewaaier

5 april 2023
Bibliotheek Oostland ontwikkelde in 2022 de IDO-informatiewaaier als hulpmiddel voor medewerkers die vragen krijgen over de digitale overheid. Vanwege de landelijke interesse in deze waaier én de generositeit van Bibliotheek Oostland komt de IDO-informatiewaaier nu landelijk beschikbaar voor alle IDO’s. De eerste bestelling is gratis voor bibliotheken.

IDO-informatiewaaier: handig voor IDO en Frontoffice

De handzame IDO-informatie­waaier bevat de meest­gestelde vragen bij het IDO en geeft een over­zicht van de door hulpvrager te nemen stappen en eventueel mee te nemen documenten. De kracht van de waaier is dat deze gepersonaliseerd kan worden met de contact­gegevens van de juiste lokale doorverwijs­partners, en ook voorziet in een suggestie voor relevant lokaal aanbod.

Downloads

Je vindt deze bestanden ook in de IDO-marketingtoolkit op de portal Landelijke huisstijl.

Kosteloos een gepersonaliseerde IDO-informatiewaaier

In 2023 is het voor ieder IDO mogelijk om een eigen lokale versie van de IDO-informatiewaaier te maken en te laten drukken. De minimale bestelling is 4 identieke waaiers. De productiekosten komen eenmalig uit het landelijk budget digitale inclusie, waardoor de bestelling gratis is voor bibliotheken.

Wil je meer exemplaren of updates om de waaier te actualiseren, dan zijn de kosten voor rekening van de lokale bibliotheek of IDO’s. De prijzen hiervoor komen tezijnertijd in de IDO-marketingtoolkit.

Bestellen

1. Bekijk de flyer Samen aan de slag met de IDO-informatiewaaier en organiseer een workshop waarin je de lokale IDO-vragen in kaart brengt en gezamenlijk op zoek gaat naar oplossingen en samenwerkingspartners.
  2. Voer de lokale gegevens in in het Word-document Aanleverspecificaties
  3. Stuur het ingevulde Word-document naar Bibliomedia vóór een van deze data:
    1. 31 mei - levering eind juni 2023
    2. 30 november - levering medio januari 2024
  4. Je krijgt daarna een proef met de opmaak. Er is één correctieronde. Controleer en accordeer voor druk.
  5. Het opgegeven aantal waaiers (minimale oplage 4) wordt geleverd binnen 14 dagen na akkoord op de proef.

Let op: bestel je na 30 november 2023, dan komen de kosten voor rekening van de bibliotheek.