Boldcast: De bibliotheek als motor voor de slimme stad

2 mei 2023
Interview met Frank Huysmans, Annemarie Samuels en Stephanie Kuijper over de vraag hoe bibliotheken digitale geletterdheid bevorderen. En welke uitdagingen en dilemma's dat met zich meebrengt. Een gesprek over de bibliotheek als inloopcentrum waar mensen met hun hulpvragen en voor hun ontwikkeling terechtkunnen.
Boldcast, beeldmerk

BOLDcast is de podcast van het Leiden-Delft-Erasmus Centre for BOLD Cities. Dit onderzoekscentrum, een samenwerking van de Universiteit Leiden, TU Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam, doet onderzoek naar de mogelijke inzet van data voor stedelijke vraagstukken, en de vragen en ethische kwesties die hiermee gepaard gaan. In BOLDcast bespreken Inge Wannet en Randal Peelen deze vraagstukken. In deze aflevering:

• Frank Huysmans, bijzonder hoogleraar informatiesamenleving aan de Universiteit van Amsterdam
  • Annemarie Samuels, universitair hoofddocent van de Universiteit Leiden
  • Stephanie Kuijper, opgavemanager basisvaardigheden bij de Koninklijke Bibliotheek

Beluister de BOLDcast.
Lees de samenvatting van de BOLDcast.