Controleer dit jaar nog de locaties van jouw bibliotheek in G!DS

24 oktober 2023
Binnenkort starten we weer met de Gegevenslevering Wsob. Hiervoor is het van belang dat bibliotheken vóór 31 december 2023 hun gegevens controleren en actualiseren in G!DS. Help je mee?
Data analyse

Eind januari 2024 gaat de dataverzameling rondom de Gegevenslevering Wsob 2023 van start. Op basis van deze data stelt de KB het dossier Bibliotheekstatistiek over 2023 samen. Hierin komen de belangrijkste cijfers over openbare bibliotheken te staan. Bibliotheken vragen we nu hiervoor hun gegevens te controleren en te actualiseren in G!DS. Door dit te doen, ontstaat een compleet en betrouwbaar beeld van de stand van zaken van bibliotheeklocaties in 2023.

Gegevens in G!DS

Welke gegevens je moet controleren zie je op de instructiepagina Wsob op de G!DS-website. De peildatum voor deze gegevens is 31 december 2023. Het is dus van belang dat de gegevens voor die datum gecontroleerd en geactualiseerd zijn.

Webinar Wsob – G!DS

Kom je er niet helemaal uit of heb je vragen? Volg dan het webinar op dinsdag 21 november van 14.00 tot 15.00 uur. Hierin nemen we je stap voor stap mee in G!DS, vertellen we je meer over de gegevens die nodig zijn voor de Wsob en kun je vragen stellen. Meld je aan voor het webinar.

Contact

We hopen dat het alle bibliotheken lukt om op tijd hun gegevens te controleren! Neem voor meer informatie contact op via bibliotheekmonitor@kb.nl.