Denk mee over het Informatieplan Digitale Netwerkinfrastructuur

21 juli 2022
Welke ICT-infrastructuur hebben we als openbaar bibliotheeknetwerk nodig om de ambities uit de netwerkagenda te kunnen realiseren? Met deze vraag is een werkgroep aan de slag gegaan, bestaande uit Imke Claassen, Ruud Yap, Ineke Goedhart, Rob de Bie, Dennis Eijsten en Johan Hoenink.

Het resultaat is een eerste versie van het Informatieplan Digitale Netwerkinfrastructuur. Hierin schetsen we het kader en de huidige stand van zaken van de lokale, regionale en landelijke infrastructuur. Ook vind je daar een aanzet voor een roadmap.

Deze eerste versie van het Informatieplan is uitdrukkelijk bedoeld als aanzet. Graag gaan we in gesprek met stakeholders, waaronder de Koersgroepen die rond de stelseluitdagingen zijn ingesteld. Samen willen we toetsen of onze aannames kloppen. Ook hopen we vast te stellen welke prioriteiten we moeten stellen om de gezamenlijke infrastructuur verder te brengen. Een belangrijke volgende stap is het komen tot een gezamenlijk begrippenkader en het vastleggen van uitgangspunten en standaarden.

De werkgroep wil op basis van feedback, gesprekken en voortschrijdend inzicht regelmatig een nieuwe versie van het Informatieplan publiceren. Input is dus zeer welkom. Op BiebtoBieb hebben we de groep Digitale (netwerk)infrastructuur ingericht. Hier willen we graag het gesprek voeren over deze gezamenlijke infrastructuur.  We nodigen iedereen uit om daar te helpen de volgende versie mee vorm te geven. Denk jij ook mee? Alvast bedankt.

Download het Informatieplan:

Beeldmotto Netwerkagenda