Nationale IDO Dag 2023 zeer geslaagd

15 maart 2023
Op dinsdag 14 maart was in Utrecht de eerste Nationale IDO Dag: een mooie dag met veel deelnemers, volop netwerk-gevoel en positieve energie. De dag werd dan ook gewaardeerd met een 8,3. Bekijk deze pagina en de congressite voor een terugblik met video, foto's, presentaties en podcast.

Veel nieuws, inspiratie en ervaringen werden gedeeld in de plenaire sessie, maar liefst 33 deelsessies én de wandelgangen.

De evaluatie leverde een 8,3 op als gemiddelde waardering op van de deelnemers. Daar zijn we blij mee. We gaan nu de evaluatie analyseren. Op basis van de bevindingen, verbeterpunten en suggesties bekijken hoe we volgend jaar de kennisdeling rondom het IDO kunnen verzorgen. Na de zomer lees je hier meer over.

• Column Aleksandra Pavlovic - 6 jaar geleden kwam de Servische Aleksandra Pavlovic met haar gezin naar Nederland. Daar ontdekte zij hoe moeilijk het was om de weg te vinden in Nederlandse regelingen, afkortingen en begrippen die zij niet kende. En dan was zij digitaal vaardig en hoogopgeleid. Wat had zij toen graag een IDO bezocht. Maar in de Bibliotheek Oostland wierp haar zoektocht vruchten af: daar leerde zij Nederlands, vond zij de weg én een nieuwe droombaan. Als IDO-medewerker biedt zij nu andere mensen een luisterend oor en praktische hulp rond de digitale overheid.
    Bekijk de video:

De plenaire opening van de Nationale IDO Dag 2023