Nieuwe reeks LinkedIn-sessies Netwerkagenda

7 december 2022
In juni 2022 startten we met een pilot van drie LinkedIn-live-sessies waarin we met elkaar in gesprek gingen over onderwerpen uit de Netwerkagenda. Na deze succesvolle sessies pakken we in december de draad weer op.

Op maandag 19 december start de eerste sessie van de nieuwe reeks. Vanaf januari zenden we dan weer 2x per maand op maandag om 12.00 uur een sessie uit op LinkedIn. Op deze manier willen we betrokkenen bij de Netwerkagenda informeren over wat er speelt in de verschillende koers- en reflectiegroepen.

Planning

De eerste sessie gaat over de laatste ontwikkelingen rond de IDO’s. Klaas Gommers (VOB) en Stephanie Kuiper (KB) gaan met elkaar in gesprek over o.a. de financiering en de doorontwikkeling van de informatiepunten en de rol van de gemeente.

De planning van de eerste sessies ziet er als volgt uit:

• Maandag 19 december 12.00 uur: Wat zijn de laatste ontwikkelingen rond de IDO’s? Met Klaas Gommers en Stephanie Kuiper. Link naar de sessie.
  • Maandag 23 januari 12.00 uur: Miljoenen euro’s extra voor bibliotheken. Met Klaas Gravesteijn en Lily Knibbeler.
  • Maandag 6 februari 12.00 uur: Er gaat niets boven Groningen. Beste bibliotheek. Met Agmar van Rijn en Rachel van den Hoogen.

Vorige sessies

De vorige sessies zijn terug te kijken:

1. Sessie: Toekomstverkenningen

Uit de reflectiegroep ‘Toekomst van de bibliotheek in het digitale domein’ interviewde Jacco van Uden (lector changemanagement en organisatieadviseur) Frank Bergsma (strategisch adviseur KB) over het nut van en gedoe rond toekomstverkenningen.
  2. Sessie: Toekomstbestendigheid IDO's.

Uit de koersgroep ‘Participatie in de informatiesamenleving’ spraken Mark Deckers (Rijnbrink) en Klaas Gommers (VOB) elkaar over de IDO’s. Hoe zorgen we dat de IDO’s toekomstbestendig blijven? Waar liggen kansen en wat zijn risico’s?
  3. Sessie: Brancheopleiding

Uit de koersgroep ‘Medewerkers en vrijwilligers’ gingen Gert Staal (Bibliotheek Lek & IJssel) en Gerard Meijer (SPN) in gesprek over de brancheopleiding. Waar staan we, waar gaan we naartoe?
Beeldmotto Netwerkagenda