Terugblik: vragenuurtje subsidieregeling Belasting en Toeslagen

20 maart 2024
Tot 31 maart kunnen bibliotheken en POI's inschrijven op de subsidieregeling Belastingdienst en Dienst Toeslagen 2024-2027. In een online vragenuurtje gaven we meer uitleg en beantwoordden we vragen van enkele bibliotheken. Kijk de sessie vooral terug. In een half uurtje krijg je heel wat extra informatie en bespaar je je zelf tijd en moeite!

Lisenka Akse van de KB legt uit wat de subsidieregeling omvat, hoe de samenhang is met het Informatiepunt Digitale Overheid en waar je op moet letten als je de aanvraag indient. En zij beantwoordt een aantal vragen:

• Zo hoef je niet nu al te omschrijven wat je elk van de 4 jaren aan activiteiten gaat uitvoeren en in hoeveel vestigingen. Je kunt per jaar eventuele veranderingen doorgeven.
  • De richtlijn is 4 activiteiten per jaar per deelnemende vestiging. Je hoort voorbeelden hoe je dit kunt inrichten.
  • Activiteiten op een andere locatie dan een eigen vestiging tellen ook mee, zo lang de bibliotheek maar actief betrokken is.
  • Verder is er aandacht voor de voorwaarden: verantwoording via de Bibliotheekmonitor Dienstverlening volwassenen én invoer van je activiteiten in database G!DS.

Klik voor meer informatie over de subsidieregeling.

Kijk het online vragenuurtje terug: