Vernieuwde impactmetingen nu beschikbaar

10 oktober 2023
Vanaf vandaag is er een nieuw portaal om de impact te meten van cursussen op het gebied van basisvaardigheden: Bibliotheekmonitor 2.0. Deze vervangt de oude Impactmonitor.

In de Bibliotheekmonitor 2.0 komen drie onderzoeksinstrumenten samen: de Impactmonitor, de Bibliotheekmonitor en de Outputregistratietool. Het impactdeel is nu als eerste gelanceerd. De andere instrumenten komen begin 2024 online.

Wat is er veranderd?

Het uitzetten van de impactmetingen is een stuk makkelijker geworden. We werken in de nieuwe versie namelijk alleen nog met een nameting. Daarom hoeven de cursisten niet meer geregistreerd te worden. Daarnaast zijn de vragenlijsten vernieuwd en sterk ingekort. De nieuwe vragenlijsten zijn ontwikkeld in overleg met de Impact-community, kernteams, partners, bibliotheken en POI’s. Ook andere eerder verzamelde feedback op de Impactmonitor is waar mogelijk meegenomen in het nieuwe portaal.

Hoe werkt Bibliotheekmonitor 2.0?

Kijk voor een uitgebreide beschrijving van Bibliotheekmonitor op de speciale productpagina. Daar vind je ook een handleiding die je indien nodig door het portaal heen helpt. Bekijk ook de pagina met veelgestelde vragen

Meedoen

Iedereen die in de oude Impactmonitor een account had, heeft automatisch een account in de nieuwe monitor gekregen. Als je nog geen account hebt, kun je dit aanvragen via het aanmeldformulier. Deelname aan de Bibliotheekmonitor 2.0 is gratis.

Contact

Heb je vragen? Neem dan contact op met Anne-Katelijne Rotteveel, Impactonderzoeker.

Bibliotheekmonitor