Informatiepunt Digitale Overheid - update februari

6 februari 2024
In dit bericht: Handboek Lokale aanpak voor Digitale inclusie gratis te bestellen, IDO Dashboard bevat nu ook de data van Q4 2023 en nieuwe filters, en Nieuwe instructievideo's op DigiD.nl.
Man in de bibliotheek

IDO-campagne 2024

Komende maand wordt de planning voor de campagne 2024 bekend. We delen deze zodra dat kan via Bnetwerk.

Gratis bestellen: Handboek Lokale aanpak voor Digitale inclusie

Bestel nu het Handboek Lokale aanpak voor Digitale Inclusie. De Alliantie Digitaal Samenleven biedt elke bibliotheekorganisatie 2 gratis exemplaren van dit handboek aan. Een mooi hulpmiddel om lokaal samenwerking te starten of te versterken, om zo de digitale kloof te verminderen. Bestel vóór 29 februari, dan heb je ze half maart in huis.

Lees het bericht over de bestelactie Handboek Lokale aanpak voor Digitale inclusie.

IDO Dashboard aangevuld met data Q4 2023 en nieuwe filters

Het IDO Dashboard is bijgewerkt met de registraties uit het laatste kwartaal van 2023. Hierin werden circa 19 duizend vragen geregistreerd. Daarmee komt het totaal aantal registraties van de Informatiepunten Digitale Overheid in 2023 op ruim 72 duizend gestelde vragen. Met deze update zijn ook vier inhoudelijke filters aan het dashboard toegevoegd. Zo kunnen bibliotheken gemakkelijk vragen met elkaar kruisen, bijvoorbeeld om te zien door welke type bezoekers bepaalde vragen vaker gesteld worden.

Lees het bericht over het IDO Dashboard

Nieuwe instructievideo's op DigiD.nl

Met de vernieuwing van de DigiD-app in september 2023, zijn sommige schermen en stappen veranderd in de app. De instructievideo’s zijn hierop aangepast. Op DigiD.nl zijn de volgende nieuwe instructievideo’s geplaatst:

Ook goed om te weten: de instructievideo’s rond de DigiD-app zijn er nu ook in het Engels.