Werk en solliciteren: JobOn-aanbod in 2024

24 januari 2024
JobOn biedt ook in 2024 programma's aan voor mensen die een (volgende) stap willen zetten in hun loopbaan. Het aanbod is gratis voor bibliotheken vanwege landelijke inkoop. Denk aan het vaste programma Samen naar werk, zowel online als offline aan te bieden, met voor bibliotheken kennismakingssessies. Verder kun je het FutureLab-programma 50+ (digitaal bewust werken aan de loopbaan) aanbieden. Ook ontwikkelt JobOn Engelstalige workshops voor nieuwkomers rondom werk & solliciteren. Najaar 2024 volgt een exclusief aanbod met workshops van gastsprekers.
JobOn, logo

Samen naar werk

Met dit aanbod kun je gemakkelijk interactieve netwerkbijeenkomsten organiseren in de vorm van workshops als Inzicht in jouw talenten, Jouw voorstelpitch, Droombaanspel of Op zoek naar meer Werkgeluk. Concreet biedt JobOn jou hiervoor een (digitale) toolkit aan, met 16 kant-en-klare trainingen, workshops en loopbaanspellen. Deze bestaan uit diverse werkvormen die je zowel online als offline kunt inzetten. En ondersteunende documenten zoals uitgebreide beschrijvingen, voorbeeldteksten en een stappenplan. JobOn adviseert en coacht je waar nodig bij de organisatie.

Voor bibliotheekmedewerkers die met met dit aanbod aan de slag willen, zijn er 3 online kennismakingssessies Samen naar werk (20 februari, 4 april en 14 mei). Meld je nu vast aan!

FutureLab programma voor 50+

Ook kun je dit jaar gebruikmaken van het FutureLab programma-aanbod van JobOn. Een uitgebreid online programma voor 50-plussers rond digitale vaardigheden & ontwikkelingen in de huidige arbeidsmarkt.

Nog in ontwikkeling

Verder ontwikkelt JobOn een pilot met 4 workshops voor nieuwkomers over werk & solliciteren (Engelstalig) voor bibliotheken. Daarnaast komt JobOn dit najaar met een volledig georganiseerd en gecoördineerd programma voor bibliotheken met zo'n 10 online workshops met gastsprekers (tegen meerprijs). Meer hierover hoor je tijdens de kennismakingsessies Samen naar werk.